Het intelligente en praktische ERP-gereedschap.
VEEL VOORDEEL IN EEN SLIMME ERP-TOOL VOOR UW BRANCHE
Intuïtieve ERP software ontwikkeld voor de interieurbouw branche die de processen ondersteunt van verkoop, werkvoorbereiding, productie tot facturatie.
Uw project volledig onder controle
Slimme branche gerelateerde processen
Centrale opslag van alle project gerelateerde informatie
Intuïtieve bediening, evenals duidelijke en aanpasbare overzichten en desktops
Praktijk gerichte oplossing
Koppelingen met diverse aanvullende en ondersteunende processen (CAD, machines, financiële boekhouding)
VERKOOP
Deze basismodule van Smart ERP helpt u bij het structuren van projecten en alle bijbehorende gegevens en bied u diverse verkoop- en CRM-Tools.
-
Adresbeheer
voor een overzichtelijke toegang tot de contactgegevens van uw klanten en leveranciers. Met de Google Maps integratie weet u altijd de reistijd naar het adres.
-
Artikelbeheer
voor het beheren van artikelen en materialen. Deze artikelen worden vervolgens gebruikt voor offertes, bestellingen, of stuklijsten.
-
Projectstructuur
met een duidelijk overzicht van alle projecten, projectstatus, projectdocumenten en overige belangrijke projectinformatie.
-
Offertes, opdrachtbevestigingen, facturen
genereren en aanpassen in het voor u bekende MS Word. Natuurlijk met een directe koppeling met uw projectgegevens en artikelen.
-
Documentbeheer
voor het gestructureerd opslaan en bewerken van alle documenten bij adressen, projecten, offertes, etc..
-
Instant messaging
voor interne communicatie. Stuur bijvoorbeeld een offerte met de vraag om controle door naar een van uw collega’s. Opent hij dit bericht, dan kan hij de offerte meteen controleren.
-
CRM
Eenvoudig taken, notities of afspraken aan adressen of projecten toewijzen. Altijd een overzicht van aankomende taken of afspraken van uw contacten of projecten.
-
Campagnebeheer
helpt bij het eenvoudig en snel maken en beheren van evenementen of mailingen.
-
Controlling
met één muisklik. Altijd op de hoogte van bestellingen, actuele werkzaamheden, voorraden, verkopen, binnenkomende bestellingen, facturen, afwezigheden van werknemers, etc..
INTEGRATIE MET POINTLINE CAD
Met Pointline CAD en Smart ERP samen bespaart u tijd en verkleint u de foutmarge.
Met Smart ERP en Pointline CAD beschikt u over een volledig geïntegreerde oplossing voor de werkvoorbereiding. Iedere tekening wordt bij een project opgeslagen. Alle projectinformatie word vervolgens automatisch op het tekenblad ingevuld. Wordt het project opdracht, dan koppelt u de tekening met de stuklijst. Zo ontstaat een slim geïntegreerde oplossing voor de werkvoorbereiding. Wijzigingen in de tekening worden direct in de stuklijst aangepast. Past u iets in de stuklijst aan dan wordt deze wijziging ook direct in de tekening doorgevoerd. Fouten behoren tot het verleden en tijd wordt bespaard.
PRODUCTIE
Met de uitbreidingsmodule Productie, kunt u Smart ERP uitbreiden met diverse tools voor de werkvoorbereiding en productie
-
Stuklijsten
snel en eenvoudig samenstellen. Stel panelen samen compleet met basismateriaal, kantenband, afwerking en spuitwerk. De te zagen afmetingen worden automatisch berekend aan de hand van het gekozen productieproces.
-
Variabele stuklijsten
maken van uw producten variabele objecten. Via een dialoogvenster kunt u de vooraf gedefinieerde variabelen invoeren, het programma berekent automatisch de onderdelenlijst.
-
Nacalculatie
tijden, onkosten, materiaalgebruik en leveranciersfacturen vormen de basis voor een actuele en exacte nacalculatie. De definitieve kosten kunnen zo op elk moment worden weergegeven.
-
Tijdregistratie
de gewerkte en afwezige uren en kosten worden geregistreerd en geëvalueerd. PointLineProject biedt verschillende varianten van tijdregistratie, zoals de standaard handmatige invoer of optioneel; Touch screen, barcode-scanner of BormTime voor tablet of smartphone.
-
Leveranciersrekeningen
kunnen worden geboekt en vergeleken met de inkooporders. Uw nacalculatie is zo altijd up-to-date
-
Snelbestelling
opdracht gerelateerde stukken kunnen direct in de stuklijst via een snelle bestelling worden besteld. De status van het inkoopproces is in één oogopslag te zien.
-
Regie facturen
wordt een project op regiebasis uitgevoerd, dan maakt u automatisch regie facturen op basis van de geregistreerde tijden, uitgaven, leveranciersrekeningen en materialen
-
Bouwplanning
voor het inplannen van de verschillende partijen en fasen van uw project. Gebruik uw eigen sjablonen, u hoeft dan alleen de projectdeelnemers toe te wijzen en de afspraken in te plannen. Wijzigingen worden snel gemaakt via Drag & Drop. De planning exporteert u eenvoudig naar Excel om vervolgens per e-mail naar alle partijen te versturen.
EXTRA MODULES
Met deze extra modules kunt u Smart ERP nog verder uitbreiden
-
Zaagoptimalisatie en plaatbeheer
Door de te zagen delen rechtstreeks vanuit de stuklijst over te zetten naar de zaagoptimalisatie, bespaart u veel tijd en verlaagt u de kosten door een nauwkeurige bepaling van het aantal benodigde platen. Daarnaast ondersteunen de zaag-lay-outs de medewerker, wordt er correct gezaagd en restafval geminimaliseerd.
-
Uitgebreid bestelbeheer
Deze extra module van PointLineProject vormt een uitgebreide aanvulling op de module productie. Bestellingen kunnen dan niet alleen op een opdrachtbasis worden gedaan, maar ook vanuit verschillende opdrachten tegelijk of vanuit de artikelstam. Met het boeken van de leveringen en deelleveringen houdt u altijd het overzicht over het gehele bestelproces.
-
Snelcalculatie
Met de snelcalculatie kunt u in de offertefase afzien van een gedetailleerde prijsbepaling, om snel een prijs te krijgen. U kunt de berekening direct vanuit de offerte starten en de berekende prijs automatisch in uw offerte opnemen.
VERSCHIL MET BUSINESS ERP
Business ERP is de grote broer van Smart ERP en biedt dankzij het open databaseschema en de scriptfunctionaliteit de mogelijkheid om processen en interfaces diepgaand uit te breiden. U kunt op elk moment upgraden van Smart ERP naar Business ERP.
Kenmerken en voordelen van Smart ERP:
- Voorgedefinieerde processen
- Gestandaardiseerd updatepakket
- Eenvoudige configuratie
Informatie aanvraag
Wilt u meer informatie over onze producten, diensten en opleidingen?
Neem dan gerust eens geheel vrijblijvend contact met ons op.
Adres
Panovenweg 1
5708 HR Helmond
Contact
Tel: +31 492 82 01 08
E-mail: info@borm-nederland.nl